اظهار نظر دبیر اوّل حزب سوسیالیست فرانسه

دستگاه قضایی فرانسه مستقل نیست.  

 

 

 "مارتین اوبری" دبیر اوّل حزب سوسیالیست فرانسه تاکید کرد بیشتر فرانسویان احساس می کنند دستگاه قضایی این کشور به رغم برداشتهای سنتی که از آن وجود دارد، مستقل نیست. 

  

                                                   

اوبری که یکی از نامزدان انتخابات درون حزبی سوسیالیست ها برای مشخص کردن رقیب سارکوزی است تاکید کرد که خواستار ایجاد استقلال کامل در دستگاه قضایی فرانسه است.

وی که گفته هایش علاوه بر تصریح بر مستقل نبودن دستگاه قضایی فرانسه اقدامی تبلیغاتی برای جلب رأی مردم نیز توصیف شده است اذعان کرد: اکنون فرانسویان احساس می کنند که حکومت، این استقلال را برای دستگاه قضایی قایل نمی شود.

پایگاه اطلاع رسانی " رادیو اروپا" در این مورد نوشته: اوبری عقیده دارد که دستگاه قضایی کاملا مستقل؛ راه حلی برای مشکلاتی است که فرانسه از مدتها پیش با آن ها درگیر است. گفته  می شود اشاره اوبری به موارد بی شمار فساد مالی، اخلاقی، رشوه خواری و سوء استفاده از امکانات و اختیارات در میان دولتمردان فرانسوی است. این تخلفات قانونی در میان مقامهای دولت های کنونی وپیشین کشور لائیک فرانسه اعم از چپ و راست، از مسایلی است که در فضای رقابت سیاسی، بیش از گذشته فاش شده و به افزایش بدبینی و کاسته شدن از رغبت مردم این کشور به مشارکت سیاسی انجامیده است. این مسئله هم اینک به بهانه ای برای تلاش رقیبان انتخاباتی در فرانسه برای نمایش طرفداری از قانونگرایی تبدیل شده است.

منبع: مجله حقوقی دادگستر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد